poniedziałek, 9 czerwca 2014

36 dzień bez fajczenia. Jak biegać po rzuceniu palenia

Mam wrażenie ze powoli mija mi chęć do palenia i jest mi coraz łatwiej. Niestety częściowo zastąpiłem sobie nałóg palenia, poprzez kawę i piwo, co będę musiał niebawem wyeliminować. Myślę, że bieganie, do którego mam zamiar wrócić, lecz póki, co nie mogę się za nie zabrać, pomoże mi i zastąpi wszystkie nałogi.
Tematem biegania oraz palenia i aktywności fizycznej (głównie biegania) interesuje się mniej więcej od roku. Sam jestem przykładem biegającego palacza, no dokładniej biegającego e-palacza. Uważam, że bieganie samo w sobie może być dobrym sposobem na rzucenie palenia. Czytałem kilka artykułów, w których ludzie pisali, że rzucili palenie dzięki bieganiu. Uważam, że jest to możliwe, ale głównie u ludzi jeszcze niezbyt mocno wciągniętych w nałóg. Dla osób, które palą 20 lat lub dłużej samo bieganie nie wystarczy do rzucenia palenia, choć dla wielu, również i dla mnie, może być czynnikiem pomocniczym.

Jeżeli natomiast udało nam się rzucić i pragniemy zacząć przygodę z bieganiem moim zdaniem najlepiej ułożyć sobie plan treningowy dla początkujących, planów jest bardzo dużo na internecie, przykład http://bieganie.pl/?cat=19&id=547&show=1 . Chodzi o to, że należy biegać z głową, nie można wyjść na dwór i biegać przez pół godziny z językiem na brodzie, bo w najlepszym wyypadku po prostu zniechęcimy się do biegania, w najgorszym możemy sobie naprawdę zaszkodzić. Bieganie odstresowuje, wycisza, co też będzie działało na korzyść osoby, która walczy z nałogiem. Dla wielu, zwłaszcza kobiet, rzucenie palenia kojarzy się ze zwiększeniem wagi. Jest to bardzo częste zjawisko, palenie zastępujemy jedzeniem, głównie słodycze i produkty wysokokaloryczne, co faktycznie prowadzi do tycia, nie muszę chyba pisać, że bieganie ten stan zatrzyma, wręcz spowoduje to, że schudniemy i będziemy cieszyć się świetną sylwetką, więc jeżeli nie rzucasz, bo boisz się dodatkowych kilogramów po prostu zastąp zły nałóg dobrym nałogiem i problem masz z głowy. Zalet biegania jest o wiele więcej a najlepiej poznać je samemu poprzez praktykę, polecam !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz