piątek, 30 maja 2014

Wpływ e-papierosów na organizm człowieka

Elektroniczne papierosy są w dzisiejszych czasach coraz bardziej popularne, tworzą główną alternatywą pomiędzy paleniem standardowych papierosów a całkowitym rzuceniem palenia.Wobec szkodliwości e - palenia oraz wobec jego skuteczności jako środka wspomagającego rzucanie palenia powstało wiele kontrowersji i utworzyły się dwie frakcje: zwolenników oraz przeciwników e-papierosów. Dyskusje na ten temat pozostawię na następne posty, w dzisiejszym poście, opiszę jaki wpływ e-palenie miało bezpośrednio dla mnie.
Z e-papierosem związany jestem mniej więcej przez ostatnie półtora roku, w punktach postaram się opisać plusy i minusy"e-fajczenia":
Plusy:
1. Głupio od tego zaczynać ale jednak zdecydowanie tańsze rozwiązanie, analogowe papierosy kosztowały mnie około dwieście złotych miesięcznie (przy papierosach zza wschodniej granicy, przy PL fajkach byłoby około 300 zł.), koszt liquidu to około 30 - 40 złotych miesięcznie, na eksploatację papierosa wydawałem miesięcznie uśredniając jakieś 30 złotych (wymiana grzałki, co jakiś czas wymiana baterii i cleatomizera). Należy pamiętać o pierwszym wydatku jakim jest zakup e-papierosa wiąże się to z wydatkiem rzędu 30 - 150 złotych,  w zależności od klasy e-papierosa. Nie polecam zakupu najtańszych (tzw. marketowych lub bazarowych e - fajek), gdyż baterie być może będziemy zmieniać kilkukrotnie częściej aniżeli w przypadku zakupu oryginalnych produktów.
2. Lepsze samopoczucie oraz poprawa kondycji.  Tutaj mam również pozytywne zdanie na temat e-papierosów. Około rok temu w kwietniu zacząłem biegać, paląc oczywiście e-fajki. Paląc analogowe papierosy nie byłbym w stanie przebiec 1 km. nie wypluwający przy okazji płuc. W moim przypadku udało mi się połączyć w całość bieganie i e-palenie z dość dobrymi wynikami. Z czasem przebiegnięcie 10 - 20 km. nie było dla mnie wielkim wyzwaniem, w zależności od tempa jakie sobie narzucałem. Nie wyobrażam sobie siebie biegnącego dziesiąty kilometr, gdybym palił papierosy. A we wrześniu po 4 - miesiącach e-palenia przebiegłem półmaraton i to w całkiem niezłym jak na amatora czasie 1h40' minut.
3. Brak zapachu, czyli no...tego...smrodu dymu nikotynowego :) śmierdzi Ci z buzi i z ubrań, śmierdzi Twój dom, samochód, być może jeszcze klatka schodowa, czyli śmierdzisz cały Ty i całe Twoje otoczenie. Plus również bardzo pozytywny, w gruncie rzeczy nie wiemy jaki na prawdę wpływ ma e-papieros na nasze zdrowie ale to, że okropnego zapachu pozbędziemy się na stałe jest więcej niż pewne.
4. Tutaj bardzo subiektywnie, ale rzucałem kilkukrotnie palenie paląc wcześniej analogi i teraz pierwszy raz rzucam palenie z e - papierosem w gębie i wydaje mi się, iż przechodzę stan abstynencji nikotynowej nieco łagodniej niż paląc standardowe papierosy


Jeżeli przypomni mi się coś istotnego to na pewno to dopiszę , póki co uważam że te 4 punkty są tak istotne i dla nas pozytywne, że warto przynajmniej przemyśleć przerzucenie się na e-papierosy.

1 komentarz:

  1. If you are just getting started, smok priv one kit is definitely the best choice. Besides joyetech exceed d22 atomizer has absolutely amazing flavors, produces lots of vapor, has a great battery, is extremely convenient to use. Shipping is fast and vapesourcing customer service is friendly. Nothing bad to say.

    OdpowiedzUsuń